Pohled na tanec s digitálními...daty. |
Apple a Google, až do nedávné doby přátelé a spojenci, bojují za budoucnost internetu.
Nebudou zabírat na stejném území přesně: Apple bude stále design hardware, Google bude i nadále organizovat informace a prodávat reklamu. Byly komplementární. Ale teď si konkurují, aby byl naším stálým společníkem.
Dva giganti přišli do konfliktu přes mobilní web, Apple ( AAPL ), s iPhone a nyní IPAD, a Google ( GOOG ) se svým operačním systémem Android a Nexus Jeden chytrý telefon. Ale to jsou jen potyčky ve válce ke kontrole příležitosti, které přijdou, když jsme všichni vzájemně propojeny, pořád a všude.
S IPAD, Steve Jobs poskytuje most mezi telefony Apple a počítačů, způsob, jak naplnit více hodin našeho den s připojením. Je to hladké gadget, samozřejmě, ale ne svět-changer. Vlastně je to spíše retrográdní. Po web zmocnit nás všechny jako tvůrce obsahu, IPAD se snaží vrátit nás zpátky do publika: pouhé spotřebitele. Tak Apple tantalizes zoufalé mediálních společností s nadějí, že mohou znovu získat kontrolu nad obsahem, že web a jeho vazby zlomil pro ně. V tomto, Salon CEO Richard Gingras říká, Apple nabízí vydavatelům "osudné poblouznění." Apple je nic, ne-li svůdné.
Na rozdíl od kontroly-a-kvalitní strategie Apple, Google se chystá na množství: získat co nejvíce prostředků, jak je to možné - telefony, tablety, a gadgets ještě lze představit - spustit svůj Android OS, takže vývojáři budou vytvářet více a lepších apps pro větší volební obvod. Na Světovém ekonomickém fóru v Davosu v letošním roce, Google CEO Eric Schmidt řekl skupině novinářů, "telefon je definován apps."
To se nestalo docela dosud. Časopis Time, New York Times ( NYT ), a dalších mediálních společností jsou výdaje prostředků na IPAD, ne na Android, navzdory tomu, co se zdá být větší základnu. Google Obávám se, že ztratil svou vizi hlubokou jednoduchosti, její nové výrobky - Android, Wave, Buzz - může být bafflingly složité. Tento konkrétní bitva ještě není u konce.
Ale jakmile jsme se a naše zařízení - telefony, podložky, televizory, ledničky, - auta jsou spojeny, nápad mobilního webu bude smysl, budeme prostě být online všude. Místní informace budou na čem záleží. Budeme se chtít zeptat, co to web ví o tom, co se kolem nás v každém okamžiku.
Pomocí svého inteligentního telefonu GPS a mapy - nebo pomocí Google brýle jednoduše vyfotit, řekněme, klub na rohu - můžete zeptat, co web ví o tom, že místo. Jsou některý z vašich přátel tam teď? Geografické sociální platformy, jako je čtyřhranný a Gowalla , nebo brzy Facebook, Twitter nebo Google Buzz, mohl říct. Do své přátele, jako je místo? (Facebook a Yelp bude znát.) Můžete požádat o obrázky a video z vnitřní strany, a musí být doručena geo-tagy obsah z Flickr a YouTube. Bál se o zdraví porušení smluvních podmínek nebo zatčení? Everyblock má vládní data o to. Co kapela hraje tam dnes večer? Můžete slyšet. Můžete si koupit svou hudbu. Co je na jídelním lístku? Jaký je nejoblíbenější jídlo? Zde jsou kupony a výhodné pro vás. Nakonec, řekněte svým přátelům, že tam jste téměř na všech těchto služeb, a uvidíme, jestli přijdou do.
Chcete-li připojit, abychom to všechno, Google potřebuje dvě věci: Za prvé, je třeba řek více údajů, je třeba, abychom komentovat náš svět s informacemi. Čím více jsme využít naše telefony - bez ohledu značky - na dovolenou, recenze a fotografie a řekněte web, kde jsme pryč, více web ví o těch místech. Za druhé, Google potřebuje vědět víc o nás - je třeba více signálů, jako je umístění, užívání historie a sociální sítě - a může tak poskytnout své služby, a reklamy, více relevantní pro nás.
Dnes může být Apple poskytuje zařízení, které nás spojuje s tímto téměř všudypřítomné Web of Knowledge, ale je to stále Google, který organizuje, že web a stále Google, který nejlépe monetizes to. Google může konkurovat Apple v zařízení, operační systémy a aplikace tržiště, ale to je vedlejší. Pro spodní-line obchodní model společnosti Google je mrtev jednoduchý:
Čím více používáme internet, tím lépe Google stane. Apple je pouze nám pomáhá používat více. Takže v této bitvě, nezáleží na tom, kdo vyhraje. Google vyhrává. (Jeff Jarvis)
Sociální sítě a strojový upraveno...přeloženo!