![]() |
Ale to je hezký. Třešně, citrony, želé. Pinterest si smlsne! |
Když se mluví o reklamě při prohlížení stránek na webu objeví se vždy pár dobrých informací a názorů
Tady jsou.
Na reklamy jsem nikdy neklikal a vypěstoval jsem si bannerovou slepotu. Když se objevily reklamy vyjíždějící přes celou plochu a
pouštějící zvuky, řekl jsem si: a dost. Používám doplněk na blokování a nemám z toho černé svědomí. Na reklamy bych stejně neklikal (leda nechtíc, když mi ji podstrčili pod myš). Na několika sympatických webech je mám dokonce povolené.
pouštějící zvuky, řekl jsem si: a dost. Používám doplněk na blokování a nemám z toho černé svědomí. Na reklamy bych stejně neklikal (leda nechtíc, když mi ji podstrčili pod myš). Na několika sympatických webech je mám dokonce povolené.
Ovšem neblokuji jen reklamní servery. Blokuji počítadla a statistické servery. Ty jsou z hlediska čekání na načtení stránky ještě horší než reklamy.
Takže všechny gemiusy.pl, google-analytics.com či toplisty a podobné blokuji a nevadí mi, že mě nešpehují a nevědí, jaké mám rozlišení obrazovky. Třeba Seznam se pak načte možná i 10x rychleji. Kdyby sledovali pár základních prvků a byly rychlé, neblokoval bych. Dnes je to s nimi ale jako jet se zataženou ruční brzdou.
Takže všechny gemiusy.pl, google-analytics.com či toplisty a podobné blokuji a nevadí mi, že mě nešpehují a nevědí, jaké mám rozlišení obrazovky. Třeba Seznam se pak načte možná i 10x rychleji. Kdyby sledovali pár základních prvků a byly rychlé, neblokoval bych. Dnes je to s nimi ale jako jet se zataženou ruční brzdou.
Občas blokuji i obtěžující grafické prvky - bannery na některých webech (s tvářemi politiků apod.).
-
Dělám to stejně. Preventivně blokuji vše, surfuji anonymně, po uzavření prohlížeče automaticky mažu veškerou historii, cookies třetích stran zakázané totálně, ostatní cookies povolené jen tam, kde to bez nich opravdu nejde. A světe div se! Žádný spam, žádný phishing, žádné otravování nevyžádanými nabídkami. Na ,,blbém" mobilu mám povolené pouze voice a SMS a opovi jsem zakázal, aby posílal reklamním agenturám reporty, že mé, (anonymní předplacenka) číslo je aktivní. Reklamy v TV blokuji na základě detekce reklamě upravené zvukové modulace, zatím tak, že zvuk se během reklamy automaticky vypne, pracuji na tom, že místo skřehotání blbého Alzáka poplyne z repráků Štercl, nebo songy typu Mým domovem ztichlá je putyka a podobně. Protože koukat na nějaký Simply clever dvacetkrát denně a třikrát během jednoho pořadu je s duševním zdravím neslučitelné, zejména, když auto stejné třídy, jako Škodovku lze pořídit za polovinu.
Spousta webů si stěžuje, že je blokace reklam ruinuje. Ale málokterý z nich nabídne alternativu, pokud člověk blokovat reklamy vážně chce. Kde jsou Flattr tlačítka? Kde jsou Donate tlačítka? Skoro neexistují.
Já osobně blokuji reklamy skoro všude, ale u webů, které navštěvuji často a mám je rád, se opravdu hodně snažím najít způsob, jak je podpořit. Pokud mají Flattr, tak si je subscribnu. Pokud mají něco typu PayPal, tak minimálně jednou ročně jim pošlu nějakou rozumnou částku jako kompenzaci za reklamy. Občas jim i píšu maily a snažím se vysvětlit, že by něco podobného měli zavést.
Je mi jasné, že většina lidí to takto pravděpodobně nedělá. Ale myslím si, že část čtenářů by se dala vychovat, většina lidí není amorální. Jenom je potřeba začít, a je potřeba dát lidem snadnou cestu, jak podpořit svůj oblíbený web (tzn ideálně mnoho různých možností, od Flattru, PayPalu atd až po bankovní převod). A také jim to čas od času připomenout.
PS: Systém typu "předplaťte si a my vám nebudeme zobrazovat reklamy" jako jediná varianta nepovažuji za dostatečný. Musí to fungovat, i když nejsem přihlášený. Musí to být na "pay what you want" principu, a ne fixním poplatku. Jinak se to nikdy ve větším rozsahu neujme. Takže klidně takový systém, ale v kombinaci i s dobrovolnými platbami a tolerováním blokace reklam - a s vybízením k finanční podpoře, nikoliv aktivním bojem proti adblocku.
I Pinterest filtruje reklamu. Nevěříte? Obrázek z příspěvku odmítl. Byl to starý profláklý a debilní obrázek a je nutně vyměněn!
Poznámka: zajímavé, zábavné i destruktivní vztah k reklamě. Nemáte návod pro babičky?
Zdroj: citace sociálních sítí G+, FB et cetera